JE EST UN AUTRE !

JE EST UN AUTRE !

Ik toon hier mijn dichtsels aan de wereld. Soms spiritueel en/of maçonniek, soms over de werkelijkheid en hoe ik haar zie en ervaar. Overname op andere blogs en sites is toegestaan maar graag wel met bronvermelding. Veel leesplezier

zondag 13 mei 2012

Fluitje



Ik werd wakker van gefluit
Iel en eenzaam door de nacht
Gefluit dat licht en donker spijt
Een fluitje van een wakker land

Tastend ging ik door de schemer
Van mijn hoofd en van het huis
In de erker aangekomen
Nam ik de ganzeveer ter hand

Om de wereld te beschrijven
Die nu bij de deur begint
Geel en rood klieft door de hemel
Alle wolken staan in brand

In de verte fluit de fluiter
Wekt een ander met zijn stem
Even een zijn met de wereld
Reik vol deemoed haar de hand

Voel mij vreemd en klein en nietig
In deze wereldochtendstond
Dat ik dit beleef dat maakt me
Blij dat wij hier zijn gestrand