JE EST UN AUTRE !

JE EST UN AUTRE !

Ik toon hier mijn dichtsels aan de wereld. Soms spiritueel en/of maçonniek, soms over de werkelijkheid en hoe ik haar zie en ervaar. Overname op andere blogs en sites is toegestaan maar graag wel met bronvermelding. Veel leesplezier

maandag 8 augustus 2011

Maagd

Werd ik ooit verplicht te kiezen
Tussen beduimeld of hagelwit
Maagdelijk of onherroepelijk bevlekt
Dan had ik het moeilijk

Maagdelijk nieuw en lelieblank
Ongeopend en hagelnieuw
Niemand heeft eraan gezeten
Vanaf nu is ze alleen van jou

Of heeft een ander reeds zijn 
Stempeltje en punt gezet
Beduimeld, groezelig, besmeurd
Grauw maar duidelijk ooit geliefd

Vlekken waar ook jouw tranen vallen
Jouw hand waar tientallen handen
Al eerder hebben gestreeld
Liefdevol of niet geïnteresseerd

Ik denk dat mijn keuze op de laatste valt
Zelden een winkeldochter, vaak al oud
Gevlekt, verschoten en gerimpeld
Onbetwist ooit iemands lievelingsboek