JE EST UN AUTRE !

JE EST UN AUTRE !

Ik toon hier mijn dichtsels aan de wereld. Soms spiritueel en/of maçonniek, soms over de werkelijkheid en hoe ik haar zie en ervaar. Overname op andere blogs en sites is toegestaan maar graag wel met bronvermelding. Veel leesplezier

vrijdag 8 juli 2011

Zwart

De nachtstilte daalt neder
Hemel verliest haar blauw
Vogeltjes slapen in de boom
Zelfs de vissen worden stil

Rust vult mijn overladen hoofd
Een enkele verdwaasde
Nachtvlinder dwarrelt dwalend
Om het heldere lamplicht

De nacht git zwarter 
Stiller, traag en helder
Tot zij met een doffe slag
In mijn hoofd explodeert

Met het onhoorbare geluid
Van ontploffende manen
In het universum
Achter mijn ogen

Carrousel van onbestaan
Nirvana voor het hoofd
Mijn gedachtenmaalstroom 
Stopt eenentwintig tellen

De stilte gaat traag voorbij
Als een dominee op vrijdag
Met een wijde pandjesjas
Op een geleende fiets