JE EST UN AUTRE !

JE EST UN AUTRE !

Ik toon hier mijn dichtsels aan de wereld. Soms spiritueel en/of maçonniek, soms over de werkelijkheid en hoe ik haar zie en ervaar. Overname op andere blogs en sites is toegestaan maar graag wel met bronvermelding. Veel leesplezier

zondag 15 mei 2011

Droom

We lopen door een een lommerrijke laan
Aan weerskanten eeuwenoude platanen
Langzaam naderen we een weiland
Gevuld met blauwe en rode  bloemen

In het midden van het bloemenveld
Staat een vierkante ronde tent
Wit, met op alle dertig hoeken
Een staander met een gouden vlag

Een bazuinkoor noodt ons binnen
Over een hagelwitte rode loper
Geroezemoes klinkt uit de tent
En begeleidt ons op ons pad

Binnen wacht een witte engel
Zij brengt ons naar een tafel
Gelegen aan de rand van een piste
Gevuld met heerlijk geurend zaagsel

Een man in zilver rokkostuum
Neemt de microfoon ter hand
Vertelt ons wat op spel staat
En wie er nog gaan komen

Eerst komen zeven wilde dieren
Dan de acrobaten en de clowns
Een pinguïn op een blauwe fiets
En beren die gaan smeren

Dan komt uit het zijgewelf
Een prachtige dame aangereden
Ik zie twee bruine ogen en herken
De hoofdrol in het circus van mijn leven