JE EST UN AUTRE !

JE EST UN AUTRE !

Ik toon hier mijn dichtsels aan de wereld. Soms spiritueel en/of maçonniek, soms over de werkelijkheid en hoe ik haar zie en ervaar. Overname op andere blogs en sites is toegestaan maar graag wel met bronvermelding. Veel leesplezier

zondag 8 januari 2012

Vroeg voorjaar

Lichte wolken jagen langs de hemel
Klaren de eerst zo zwarte lucht
Duistere, donkere wolken 
Slaan spoorslags op de vlucht

Lente zet zijn eerste schreden
Op het onvoorspelbaar levenspad
Winter wordt al zwak en ouder
Had geen sneeuwvlok op zijn pad

Binnen ruiken de eerste hyacinten
Naar het allervroegste voorjaar
Buiten tonen reeds de eerste bollen
Hun uitlopers, zij zijn reeds klaar

Koudevorst pakt beide biezen
Zet zijn koffertje vast klaar
Kijkt ontevreden om zich heen
Misschien lukt het volgend jaar

Ben ik nu te optimistisch?
Roep ik niet wat al te vroeg?
Zou de winter niet terugslaan
Als ik hard om lente vroeg?

Of zie ik alle lentetekenen
Voor wat ze werkelijk zijn?
en krijgt het vroege voorjaar
Nu al koude winter klein?

Wat de komende weken
Ons ook brengen moge
Laat die wolken witte zijn
En de dagen droge